niedziela, 6 maja 2012

Para buch, a parowar w ruch:)

Dziś może dla odmiany napisze o parowarach:)
Nie wiem czy wiecie, ale gotowanie na parze to technika przygotowywania potraw znana od setek lat. Dlaczego w tak mało osób ją stosuje? Współczesnym świecie nie mamy na nic czasu, ważna jest praca, obowiązki domowe,a  zapominamy o tym co najważniejsze - o zdrowym sposobie odżywiania . A podobno jesteśmy tym co zjemy ;D Większość z nas, woli zjeść coś na" szybko" co jest równoznaczne z fast foodami. Czasami jak oglądam programy, tj. np. "Galileo", "Zawody 24h" czy "Wiem co jem" to robi mi się niedobrze na samą myśl ze ja jem coś tak strasznie obrzydliwego.Bo fast foody to często sama chemia, albo nieświeże, tłuste bez wartości odżywczych jedzenie. Dlatego najlepiej przyrządzać samemu jedzenie i najlepiej w parowarze;D
      Jeśli będziemy korzystać z parowaru też możemy zaoszczędzić mnóstwo czasu, gdyż wkładamy całe jedzenie do urządzenia i o końcu gotowania zawiadamia nas głośny dźwięk Tylko jak wybrać dobre urządzenie?
Nie jest to łatwe. Ja swój pierwszy parowar zakupiłam w jednym ze sklepów sieciowych za około 110zł. Było to urządzenie mało znanej firmy,ale pomyślałam parowar to parowar co za różnica czy kupię ten za 110zl czy za 400zl;D A czemu było a nie jest? Bo zepsuł się po kilku tygodniach, był uruchomiony może z 3 razy. Główną jego wadą było to że elementy plastikowe pod wpływem wysokiej temperatury powyginały się i podczas gotowania woda wylewała się na zewnątrz. Po kilku minutach parowar stał w  ogromnej kałuży wody.
     Kolejny parowar dostaliśmy od znajomych. Był to parowar mniej więcej w podobnym przedziale cenowym. Ale znów " był". Urządzenie to zepsuło się po kilku miesiącach i ta sama wada.
   Jedzenie z parowaru jest bardzo zdrowe, a człowiek czuje się lepiej po np. rybie przyrządzonej na parze wraz z warzywami. Bez tłuszczu i soli. Razem z mężem stwierdziliśmy, że pomimo porażek związanych z tym urządzeniem nie chcemy zrezygnować z zdrowego sposobu przyrządzania potraw.
 Poświęciłam mnóstwo czasu na czytanie opinii w internecie na temat parowarów różnych firm. Podjęliśmy z mężem decyzje, że nie będziemy kupować kolejnego urządzenia za 100 zł na kilka tygodni. Postanowiliśmy wydać więcej i mieć go na dłużej:) . Pierwszy wybór to parowar tefala vitacuisine gourmand vs7001. Pomimo tego, że jest ogromna ilość pozytywnych komentarzy, są i te które mnie zaniepokoiły jak np. kruche plastikowe części. Ta zmora powraca;D Ale nie podałam się i szukałam dalej:) Bart nakierował mnie na firmę Morphy Richards. i bingo!, ani jednego złego komentarza. Natomiast polecany jest nawet przez "Panią Gadżet" z programu TVN (http://tvnplayer.pl/programy-online/pani-gadzet-odcinki,160/odcinek-5,S02E05,3946.html)
Cena w programie to 700 zł :( Dużo....ale na allegro można go już kupić za 500zł.Kwota ta tez nie jest za niska  ale postanowiliśmy spróbować . Zamówione:) Teraz czekamy na przesyłkę....damy znać jak się sprawdza:) i może wrzucimy jakieś pomysły na pyszne dania z tego cudownego urządzenia;)
 

1 komentarz:

  1. wpadłam przypadkiem i od razu zapytuję jak sprawdza się parowar? jeśli już gdzieś jest odpowiedz proszę podpowiedzieć pod która datą :)

    OdpowiedzUsuń